Oι Παιδικές Βιβλιοθήκες του Δήμου μας, σε μία προσπάθεια δημιουργικής σχέσης και επαφής του σχολείου με τη βιβλιοθήκη, εντάσσουν στις δράσεις τους μια σειρά καινούριων εκπαιδευτικών προγραμμάτων:
1. Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ
Για παιδιά της Α΄, Β΄, Γ΄, Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης δημοτικού
Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα κατά το οποίο τα παιδιά μαθαίνουν την ιστορία μικρών και μεγάλων αριθμών, πως προέκυψε η τυποποίηση τους, τις διαφορετικές μετρήσεις σε Ανατολή και Δύση, μέχρι και για τους τυχερούς και μαγικούς αριθμούς! Όλο το πρόγραμμα βασίζεται σε διαδραστικά παιχνίδια και «προβλήματα» που καλούνται να λύσουν βήμα-βήμα και με αυτόν τον τρόπο να γνωρίσουν μέρος της ιστορίας των αριθμών καθώς και να αναπτύξουν τις μαθηματικές τους δεξιότητες. Στην ολοκλήρωση του προγράμματος τα παιδιά θα φτιάξουν το δικό τους μετρικό σύστημα!
Σχεδιασμός-Παρουσίαση: Κωνσταντίνα Καπανίδου
2. ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ
Για παιδιά της Γ τάξης δημοτικού
Ένα διαδραστικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα που έχει ως στόχο του την επαφή των παιδιών με τους μύθους και τους ήρωες της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει παρουσίαση μέσα από οπτικοακουστικά μέσα και βιωματικά παιχνίδια όπου αναφέρονται περιληπτικά στοιχεία για τον Ιάσονα και την Αργοναυτική Εκστρατεία.
Σχεδιασμός – Παρουσίαση: Χριστίνα Φωτίου
3. ΑΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΛΕΟΝΑΡΝΤΟ ΝΤΑ ΒΙΝΤΣΙ
Για παιδιά της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης δημοτικού
Ένα διαδραστικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα που έχει ως στόχο του την γνωριμία των παιδιών με τον Λεονάρντο ντα Βίντσι και την εποχή της Αναγέννησης. Στην ολοκλήρωση του προγράμματος τα παιδιά φτιάχνουν τη δική τους ιπτάμενη μηχανή σύμφωνα με σχέδια του Λεονάρντο ντα Βίντσι.
Σχεδιασμός – Παρουσίαση: Χριστίνα Φωτίου
4. ΣΠΙΤΙ ΜΟΥ – ΣΠΙΤΑΚΙ ΜΟΥ
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε παιδιά Α΄ και Β΄ Δημοτικού
Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα που αντιπαραβάλει την έννοια του σπιτιού στα ζώα και τον άνθρωπο, στον τόπο και τον χρόνο μέσα από εικόνες και σύντομα κείμενα βιβλίων.
Στη διάρκεια του προγράμματος καθώς θα αφηγούμαστε ιστορίες τα παιδιά θα κληθούν να εξερευνήσουν την έννοια της εστίας σε διαφορετικά επίπεδα ( το σπίτι σαν αρχιτεκτονική, το σπίτι και η σημασία του για τη ζωή και τις σχέσεις μας, σπίτια ζώων, το σπίτι στο παιχνίδι).
Σχεδιασμός-Παρουσίαση: Ανθή Χρυσοπούλου
5. Ο ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΑΣ
Για παιδιά της Γ΄, Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης δημοτικού
Ένα διαδραστικό πρόγραμμα για το περιβάλλον και την συμμετοχή μας ώστε να μάθουμε τα πάντα για το οικοσύστημα. Θα γνωρίσουμε από τι κινδυνεύει ένα δάσος, για τους υδάτινους πόρους, για το νερό που είναι πηγή ζωής, για την χλωρίδα του πλανήτη, για την ανακύκλωση, μέσα από το παιχνίδι δράσης «Πλανήτης το σπίτι μας» .
Σχεδιασμός – Παρουσίαση: Αγγελική Παπαδοπούλου
6. ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε παιδιά Α΄, Β΄, και Γ΄ Δημοτικού
Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα που θέμα του έχει τη διαφορετικότητα και τα δικαιώματα του παιδιού. Μέσα από φωτογραφίες παιδιών διαφορετικών εθνικοτήτων συζητούμε για τη διαφορετικότητα, τα δικαιώματα των παιδιών, δημιουργούμε μια ιστορία και στη συνέχεια φωτογραφίζουμε τους συμμαθητές μας, παρατηρούμε τα χαρακτηριστικά κάθε παιδιού. Στο τέλος, κάθε παιδί θα πάρει το δικό του πορτρέτο, θα το αλλάξει μεταμορφώνοντας τον εαυτό του και δημιουργώντας ελεύθερα πάνω σε αυτό.
Σχεδιασμός-Παρουσίαση: Νατάσα Χαλκιά
7. ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΡΝΟΥΜΕ
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε παιδιά Α΄ και Β΄ Δημοτικού και σε παιδιά νηπιαγωγείου
Διαβάζουμε το βιβλίο «Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε» της Μαρτίν Αγκάσι και συζητάμε με την ομάδα για το τι μπορούν και τι δεν μπορούν να κάνουν τα χέρια μας. Δημιουργούμε μια σκηνή και παίζουμε με τα χέρια μας, δείχνοντας τι μπορούν να κάνουν. Στη συνέχεια φωτογραφίζουμε ή ζωγραφίζουμε σε ομάδες τις κινήσεις των χεριών.
Σχεδιασμός-Παρουσίαση: Νατάσα Χαλκιά
Δείτε σε ποιες βιβλιοθήκες προσφέρονται παρακάτω:
Comments are closed.